Сервіс вже доступний користувачам додатків «Яндекс» для iOS і Android. Найближчим часом «Аліса» з’явиться і в «Яндекс.Браузері».
Завдання «Аліси» — допомагати користувачеві у вирішенні повсякденних завдань. Вона підкаже погоду, де поїсти, в який магазин зайти, вміє шукати будь-яку інформацію в інтернеті та запускати програми з вашого прохання. Задаючи «Алісі» питання, вам не доведеться продумувати коректне формулювання — помічник враховує контекст бесіди і відновлює пропущені частини пропозицій. А ще з «Алісою» можна просто поговорити.
В основі голосового помічника лежить нейромережа, навчена на величезному масиві текстів. Вона знає казки, історії й анекдоти, але також здатна імпровізувати. Примітно, що нейромережа продовжує навчатися. Якщо відповідь «Аліси» здасться некоректним, можна вказати їй на це, і вона виправиться.
Крім нейромережі, «Алісі» допомагає комплекс мовленнєвих технологій SpeechKit. Він відповідає за розпізнавання природної мови, причому, за заявою «Яндекс», рівень можна порівняти з людським. Завдяки тій же технології помічник вміє говорити. Голос синтетичний, але в його основі лежить голос актриси Тетяни Шитової.
Оцінити здібності «Аліси» можна в мобільних додатках «Яндекс» і «Голосовому помічнику» для Windows.
