Я боюся коронавіруса. Треба постити про це у соцмережах?

Краще діліться корисним досвідом і не нагнітайте паніку.

У щотижневій рубриці експерт по цифровому етикету Ольга Лукінова відповідає на актуальні запитання, пов’язані з спілкуванням в Інтернеті. Не пропускайте, якщо ви активно користуєтеся соціальними мережами і мессенджерами або просто зрідка відправляєте ділові листи. І ставте свої запитання в коментарях!

Лукінова Ольга

Автор книги і Telegram‑каналу «Цифровий етикет».

Ніхто не може заборонити вам у соціальних мережах писати що завгодно, якщо це не суперечить законодавству. Тому ви можете постити все, що вважаєте за потрібне. Але подумайте, чи не наносите ви своїми публікаціями комусь шкоду.

Як ми можемо нашкодити своїми публікаціями

  1. Якщо опублікуємо неперевірену інформацію (наприклад, що від коронавіруса допомагає якесь ліки, аскорбінка або активоване вугілля), то можемо поставити під загрозу здоров’я довірливих людей. Тому уважно перевіряйте джерела, з яких ви берете відомості.
  2. Статті та повідомлення про смертельну небезпеку дуже сильно впливають на емоційний стан людей. Коронавірусом заразяться не всі, а паніка проникла вже в кожен будинок. Стрес і неврози збільшуються з кожним новим постом. Щоб не посилювати загальну тривогу, краще відмовитися від панічних публікацій.
  3. Інформація про дефіциті товарів в одному магазині призводить до того, що цей же товар зникає і у всіх інших торгових точках: його починають купувати навіть ті, хто ніколи ним не користувався. З кафе вже крадуть санитайзеры. У підсумку ті, кому дійсно потрібні якісь товари, просто не можуть їх придбати.

Як зрозуміти, що не варто довіряти інформації

  • Є посилання тільки на неофіційні джерела («Сусідка повідомила», «Зателефонувала невістка», «Вчені з’ясували»).
  • Публікація тисне на емоції («Це жах!», «Ми в небезпеці, все дуже серйозно!»).
  • Міститься заклик до дії в дусі «Перешліть це всім друзям».
  • Проглядається чий комерційний інтерес («Від вірусу допоможуть таблетки A»).

Зверніть увагу, що Роскомнадзор тепер карає Роскомнагляд здійснює цілодобовий моніторинг всіх засобів масової комунікації, соціальних мереж, відеохостингів, телерадіомовних компаній на предмет виявлення недостовірної інформації, такою, що сіє паніку і провокує суспільне занепокоєння серед громадян Російської Федерації. за поширення недостовірної інформації про коронавирусной інфекції.

Як ділитися корисною інформацією

  1. Розкажіть про свій особистий досвід — про те, в чому ви дійсно розбираєтеся. Наприклад, якщо ви перейшли на дистанційну роботу, поділіться, як облаштували домашній офіс.
  2. Порадьте друзям хороші фільми і книги, які вони можуть подивитися або почитати, поки будуть сидіти вдома.
  3. Розкажіть, як ви використовуєте вільний час — може бути, хтось захоче скористатися вашими рекомендаціями.

Не репостите інформацію з неперевірених джерел, не нагнітайте паніку. Діліться власним досвідом, який дійсно може бути корисний. Бережіть один одного.

Я боюся коронавіруса. Треба постити про це у соцмережах?

Коронавірус. Число тих, що заразилися:
14 879 798

в світі

783 328

в Росії

Дивитися карту

 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *